ZAPRASZAMY

Armii Krajowej 3
Kołobrzeg

Szyny zębowe NTI

Szyna NTI to transparentna szyna na przednie zęby stosowana w celu redukcji intensywności aktywności mięśni podczas nocnego zaciskania i zgrzytania zębami.

Najnowsze badania wykazały, że aż 4 z 10 Polaków zaciska szczęki lub zgrzyta zębami w trakcie snu. Zaciskanie zębów występuje głównie w nocy i jest ono nieświadome, jeśli nie towarzyszy mu zgrzytanie to jest ono trudne do zdiagnozowania, gdyż samo zaciskanie zębów nie prowadzi do urazów zębów, tak jak jest to w przypadku zgrzytania. Przeciążenie mięśni skroniowych powstające na skutek zaciskania i zgrzytania, może prowadzić do takich dolegliwości jak:

• migreny,
  • bóle głowy,
  • sztywnienie karku,
  • itp.
Z chwilą ograniczenia intensywnych skurczów mięśniowych przez szynę NTI znika możliwość zgrzytania i zaciskania zębów, a tym samym ograniczane i eliminowane są charakterystyczne objawy bólowe.

Szynę NTI lekarz wykonuje i dopasowuje na 1 wizycie. Łatwość szybkość i precyzję uzyskujemy dzięki zastosowaniu specjalnych materiałów termoplastycznych umożliwiających indywidualne dopasowanie szyny do warunków zgryzowych.

Często Pacjenci odczuwają efekty leczenia szynami NTI już nawet po kilku nocach, wszystko zależy od intensywności problemu, podczas gdy inni odczuwają poprawę w okresie od jednego do kilku tygodni.

Technologia stosowana przy szynach NTI jest bardzo popularna w Europie i Stanach Zjednoczonych. W porównaniu do innych terapii koszty leczenia są zdecydowanie niższe i dają szybkie efekty.